Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Karlstadsbyrån Bulldozer växer

Publicerad: 28 Februari 2018, 14:04

Bulldozers vd Charlotta Stenson i mitten, med byråns nya rekryteringar Johan Malmberg (affärsutvecklare), Benjamin Edman (copywriter), Erik Tedfelt Lennström (webbutvecklare) och Emma Nilsson (motion designer).

Foto: Bulldozer / Pressbild

Det går att driva en framgångsrik kommunikationsbyr även utanför storstäderna. Det menar värmländska Bulldozer som startar nytt kontor och rekryterar.


Ämnen i artikeln:

Bulldozer

Fullservicebyrån Bulldozer grundades i Karlstad 2005. De senaste fem åren har byrån noterat en 110-procentig tillväxt på personalsidan. Bara det senaste kvartalet har man rekryterat fem nya personer och antalet medarbetare uppgår nu i 19 personer. I februari öppnade byrån dessutom nytt kontor i Falkenberg.

– I en så här extrem tillväxtfas är det lätt att bara plocka in kompetenserna som krävs för dagen. Men för våra kunders skull är det viktigt att vi samtidigt tänker långsiktigt. Därför investerar vi i mer strategiska funktioner och i roller som vi ser framtida behov av. Även om det har gått väldigt bra en längre tid är vi ödmjuka inför att det kan svänga snabbt, speciellt med tanke på den digitala utvecklingen, säger Bulldozers vd Charlotta Stenson i en kommentar.

Bulldozer har rekryterat Johan Malmberg från Berghs School of Communication, som tidigare har arbetat på Forsman & Bodenfors Factory. Han är byråns nya affärsutvecklare. Man rekryterar även Benjamin Edman som copywriter, Erik Tedfelt Lennström som webbutvecklare och Emma Nilsson som motion designer.

– Jag blir provocerad av idén om att det bara är storstadsbyråerna som räknas. Rent kreativt har Bulldozer allt som krävs för att mäta sig med de största. Min uppgift är att få ännu fler att inse det, säger Johan Malmberg.

Bulldozer ligger bland annat bakom kampanjer "Vi gillar olika" för Brämhults och "Stoppa machokulturen" för Byggnads.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Bulldozer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.