Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Kaxig byrå – en Fröjd?

Publicerad: 5 Februari 2015, 15:01

Anna Gullstrand

Foto: Pressbild

De senaste månaderna har kundlistan hos webbyrån Fröjd utökats. Anna Gullstrand, vd på byrån, är mycket nöjd och tycker att de ligger i framkant vad gäller processer.


Ämnen i artikeln:

Peak PerformanceMTGTeracomAnna GullstrandSamhallFröjd

Fröjd, som tidigare var en renodlad teknikbyrå, har utvecklats till en konceptuell digitalbyrå. Byråns vd Anna Gullstrand märker att Fröjd blivit alltmer eftertraktad i takt med förändringen:
- Vi har gett oss fan på att alltid vara "framtidens webbyrå" och gått från teknikbyrå till superagil digitalbyrå senaste året. Med framgång, säger hon i en kommentar.

Hon tycker att Fröjd ligger långt fram i utvecklingen och upplever att några av byråns konkurrenter är "rätt mossiga gällande processer". Anna Gullstrand tror att det är till byråns fördel att de valt att arbeta i små grupper:

– Vi jobbar med små team med överlappande kompetenser. Vi skippar photoshop och designar direkt i kod, alla våra projektledare har hög teknisk kompetens och våra utvecklare kör full stack och är med i den kreativa fasen. Små team ger flow och alla tar ansvar för helheten, säger Anna Gullstrand i ett pressmeddelande.

Webbyrån har hämtat inspiration från start-up-världen och haft utgångspunkten att identifiera och lösa flera branschproblem. Ett av problemen, enligt byrån, är att den så kallade "vattenfallsmodellen" fortfarande är vanligt förekommande. En process som Fröjd avstår från eftersom byrån menar att de många faserna varken är ekonomiska eller tidseffektiva.

Teracom, Hermods och Samhall är några av Fröjds kunder. Byrån har även lanserat digitala lösningar för Peak Performance, MTG och Rikskuponger. Under våren planeras nyrekrytering av designers, projektledare och utvecklare till våren.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.