Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Kerstin med guldbyxorna

Publicerad: 4 September 2012, 18:08

Kerstin Andersson täljer guld.

Försäljningen av Mix PR till Narva ger miljonregn för vd:n Kerstin Andersson och de två delägarna i den hälsonischade byrån. Byråns och hälsobranschens lönsamhet på pr-området ger en hint om ett rejält kassaklirr för trojkan.


Ämnen i artikeln:

Mix PRNarva

I går stod det klart att Mix PR, den hälsoinriktade pr-byrån med nio medarbetare i Stockholm, förvärvas av Narva. Byråerna har samarbetat vid flera tillfällen. Med folkupplysningskampanjen inför apotekens omreglering 2010 som en höjdpunkt.

– Det är en oerhört glädjande affär för oss. Vi har jobbat länge ihop med en massa framgångsrika projekt, säger Kerstin Andersson, vd på Mix PR, som får med sig samtliga nio medarbetare när fusionen fullbordas den 1 november.

Hur har medarbetarna reagerat på affären?
– Med stor glädje.

Mix PR har varit en sällsynt framgångssaga lönsamhetsmässigt. Enligt vad Resumé erfar har konsulterna krav på sig att dra in 250 000 kronor i månaden i byråintäkter. På ett år drar varje medarbetare in tre miljoner kronor i intäkter. Förra året omsatte Mix PR 20,5 miljoner kronor. Taget hälsonischade pr-byråers lönsamhet kan man få en hint om en fet köpeskilling. Men det är inte alla som får ta del av guldregnet. Kerstin Andersson delar tillsammans med de två övriga delägarna på hela den hemliga summan.

– Vi kan såklart inte svara på hur mycket pengar det handlar om. Men klart är att vi är ett ganska lönsamt bolag, säger Kerstin Andersson.

Vad tänker du göra med pengarna?
– Hahaha. Det svarar jag heller inte på, säger Kerstin Andersson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mix PRNarva

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.