Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Klaga allt vad du kan - belönas i höstmörkret

Publicerad: 28 oktober 2015, 15:26

Tallink sätter upp hotline i Helsingfors.

Foto: Press

Sugen på att gnälla av dig lite? Åk till Helsingfors. Där tar Tallink till ett nytt grepp för att marknadsföra sin 22-timmarskryssning.


Färjeföretaget Tallink har satt upp en telefonkiosk – en så kallad hotline – intill Helsingfors största galleria där besökare ska gnälla allt vad de kan. De allra bästa gnällspikarna vinner en kryssning på 22 timmar från Helsingfors till Tallinn i Estland och andra får rabatter på kostnaden för resan.

Kampanjen är skapad av finska reklambyrån Hasan & Partners. Det är inte bara huvudstaden besökare som får chans att klaga, Tallink kommer även att köra annonsering via banners på nyckelsajter som människor kan klippa på och skriva ner sina tankar.

Kampanjen görs helt enkelt för att det är allmänt känt att finnar älskar att klaga.

– Finnarna älskar att klaga så vad är bättre än att muntra upp dem och göra landet till en lyckligare plats än att bjuda in dem att klaga på ett underhållande sätt och vinna en gratis kryssning. Klagomålsbåset är ett experiment och en upplevelse som är utformade för att hjälpa till att muntra upp, säger Hasan & Partners creative director, Tobias Wacker.

Hasan & Partners öppnade byrå i Stockholm under våren 2014.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.