Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

”Konst är kommunikation”

Publicerad: 7 december 2011, 15:33

Daniel Birnbaum, chef för Moderna Museet.

Foto: Anna Hållams.

En av talarna på B2B Conversations idag var Moderna Museets chef Daniel Birnbaum. Han förespråkade ett användande av konsten i företagskommunikationen.


Daniel Birnbaum tycker att företagsvärlden borde använda konsten mer i sin kommunikation.

– Företag skulle må bättre av samarbeten med fler konstnärer. Friktion skapas och det kan skapas något nytt. Konst är till slut inget annat än kommunikation.

Han menar att det finns starka band mellan konst och kommunikation.

– Mycket av de avancerade kommunikationsstrategierna har hämtat inspiration ur konstens värld. Svenskt företagande tycks ligga nära det som konsten även är.

Birnbaum är dock noga med att påpeka konstens självständighet.

– Konst är inte till för att kommunicera något annat än sig självt, inte heller sälja något annat. Konst ska berika vårt liv.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.