Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Konsultjätten Deloitte köper Acne

Publicerad: 17 Augusti 2017, 07:10

Victor Press, Executive Chairman of Acne, David Olsson, Managing Director of Acne, Tomas Skoging, partner and film director Acne, Paul Thompson, head of Deloitte Digital for Europe.

Deloitte Digital köper Acne och dess dotterbolag – ska dubblera personalstyrkan och storsatsa.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDeloitteAcneVictor PressProduktionsbolagDeloitte Digital

Deloitte har tidigare köpt den svenska mobilbyrån Mobiento. Nu genomför de en betydligt större affär genom förvärvet av Acne.
– Köpet av Acne är ett viktigt steg mot att Deloitte Digital kan erbjuda den fulla palletten av digitala och kreativa tjänster, med kunder som i högre utsträckning söker efter en multidisciplinerad partner, säger Paul Thompson, head of Deloitte Digital for Europe, the Middle East and Africa (EMEA) i ett pressmeddelande.

LÄS MER: Konsultjättarna slukar byråer – så påverkar det branschen

Hur mycket Deloitte betalar för Acne är inte känt. Räkenskapsåret 2015/2016 omsatte koncernen 255,6 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på knappt 30 Mkr.

Acnes tidigare ägare, tillika ordförande Victor Press, vd David Olsson och grundaren Tomas Skoging kommer att fortsätta leda verksamheten även efter förvärvet.
– Våra kunder vill ha en kombination av dataanalys och kreativitet. Deloitte Digital är bäst i klassen när det gäller digitala lösningar. Genom att kombinera deras kunskap med vår storytelling kan vi komma med ett högst relevant erbjudande till marknaden, säger Victor Press.

Deloitte Digital kommer att investera i norra Europa genom att anställda 80 nya medarbetare, vilket dubblerar Acnes nuvarande personalstyrka. 40 av dessa kommer att stationeras i Storbritannien.

I koncernen ingår reklambyrån Acne Advertising, Acne Film, Acne Drama och Acne Digital (modeföretaget Acne Studios ingår alltså inte). På kundlistan finns bland annat IKEA, Telenor, Max och H&M.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.