Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Köpet av filmjölk istället för gräddfil blev pr-kupp för Arla

Publicerad: 23 Maj 2016, 08:53

Skärmdump från Andrev Waldens blogg på Arlas pr-kupp.

Andrev Walden köpte filmjölk istället för gräddfil till dippen och förargades över Arlas otydliga förpackningar. Då valde matvarukedjan att åtgärda problemet genast – med ett personligt meddelande.


Ämnen i artikeln:

CaféArlaANR BBDOPr-kupp

I ett blogginlägg på Café den 17 maj skrev Andrev Walden ett öppet brev till Arla om sin frustration över de snarlika Arlaförpackningarna för gräddfil och filmjölk. Eftersom de lätt blandas ihop hade Andrev Walden i misstag köpt filmjölk, istället för gräddfil, till dippen. Men problemet skulle få en lösning snabbare än någon, och allra minst Andrev Walden själv, hade kunnat ana.

Den 20 maj kunde Andrev Walden igen blogga om Arla, men den här gången om att hans namn prydde kyldisken till mjölkprodukterna. Där hade Arla placerat en stor och tydlig skylt där de tackade honom för det uppmärksammade problemet:

"Tack Andrev! För att du uppmärksammade oss på att vår filmjölk och gräddfil är lite väl lika varandra. Trist att få fel grund i dippen till chipsen. Så tills vi hittat en bättre lösning har vi märkt filmjölken så att det inte blir fel igen. Du hittar gräddfilen åt vänster. Hälsningar, Arla."

Det är byrån ANR BBDO som ligger bakom pr-kuppen, och till

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

CaféArlaANR BBDOPr-kupp

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.