Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Kraft uppmanar amerikanska varumärken att donera till statsanställda

Publicerad: 21 Januari 2019, 12:46

I en printannons i Washington Post uppmanar Kraft Foods andra varumärken att på olika sätt bidra till de statsanställda som blivit tillfälligt jobblösa på grund av den pågående nedstängningen av statsapparaten.


Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsDonald Trump

I helgen väntades den låsning i amerikanska kongressen som är anledningen till att landet sedan den 22 december stängt ned stora delar av sin statsapparat. Så blev inte fallet. Tvisten gäller en överrenskommelse kring hur muren mot Mexiko ska finansieras. Även om nedstängningar av statsapparaten med jämna mellanrum sker är det här den längsta i USA:s historia.

Frågan är således politiskt sprängstoff men har också lett till att 800 000 statsanställda för tillfället står utan jobb, och därmed även lön.

I ett försök att bistå de som går jobblösa gick Kraft Foods i helgen ut på Washington Posts baksida och berättade att man öppnat upp en tillfällig butik i Washington där statsanställda kan hämta ut gratis Kraft-produkter. I annonsen uppmanar Kraft även andra varumärken att bidra med produkter till butiken.

"For us, this isn't about politics. It's about families. The same families who have supported our brands, and the part we can play in making sure dinner stays business as usual. We're hoping you can find a part to play too.

– Kraft"

Kraft äger varumärken som Gevalia, Philadelphia, Capri Sun, Grey Poupon och Maxwell. Bakom annonsen står reklambyrån Leo Burnett.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsDonald Trump

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.