Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 1 oktober 2010, 07:30
Konkurshotade Hammarbys nya huvudsponsor är lämpligt nog ett kreditmarknadsbolag – Folkia.
Klubben fortsätter jakten på fler nya huvudsponsorer.
Ämnen i artikeln:
HammarbyDet färska avtalet med Folika är på tre år. Företagets logga kommer att synas på matchtröjorna, redan i lördagens match mot Syrianska i superettan.
– Vi är mycket glada över vårt långsiktiga avtal med Hammarby Fotboll, som utan tvekan är ett av Sveriges starkaste varumärken inom sport säger Henrik Barck, marknads- och kommunikationschef på Folkia AS. När frågan kom till oss under slutet av sommaren, då det stormade som mest runt klubben, kändes det självklart för oss att stötta vår lokala klubb i en utsatt situation. Folkia gillar Hammarby och ser fram emot att på bästa sätt stödja klubben i sitt mål att snarast återvända till Allsvenskan, säger Henrik Barck, marknads- och kommunikationschef på Folkia.
– Det är inte så vanligt att vi så sent i säsongen lanserar en ny sponsor, men Folkia ville vara med så fort som möjligt och stödja oss denna tuffa säsong. Att gå in med den inställningen känns inspirerande inför vårt framtida samarbete. Folkias förankring till Söder, med kontor på Medborgarplatsen, samt deras uppstickarposition gör att det finns många beröringspunkter oss emellan, säger Åsa Sånemyr, avgående vd för Hammarby Fotboll.
I början av september tecknade Hammarby ett jätteavtal med Kappa som därmed återvänder som huvudsponsor – Nike lämnar.
Målet är att fler avtal ska vara klara före årsskiftet.
– Vårt fokus ligger nu på att få in huvudsponsorer, och målsättningen är att fylla samtliga reklamplatser på 2011 års matchtröja innan året är slut, säger Åsa Sånemyr.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Hammarby