PR
Krisexperternas dom mot Swedbank efter jättehaveriet: ”Är obegripligt”
Publicerad: 29 april 2022, 12:46
Emma Blom, Charlie Stjernberg och Monica Reinebo.
Foto: TT Nyhetsbyrån/Janne Naess/Pressbild
Swedbanks IT-system totalhavererade – och orsakade pengakaos på folks konton. Resumé har pratat med flera krisexperter om hur de kunde ha skött kommunikationen: ”Duka fram en rejäl AW”.
Ämnen i artikeln:
Emma BlomCharlie StjernbergPrimeWestanderSwedbankKommunikationsstrategiKriskommunikationToppnyheterSwedbanks IT-haveri upprör många i sociala medier, men kommunikationen till kunderna som rasar är obefintlig. Emma Blom, grundare och strateg på Social industries menar att det inte gör någon större
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.