Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Kristoffer Triumf håller quiz-show för Brothers

Publicerad: 8 Oktober 2013, 10:41

I morgon drar Brothers igång sin stora Quiz Show-turné genom landet och besöker elva städer. Värd är podcasten Värvets Kristoffer Triumf och bakom kampanjen står upplevelsebyrån Pool.


Ämnen i artikeln:

PoolKristoffer TriumfBrothers

Showen som Kristoffer Triumf leder består av ett quiz om popkultur där alla deltagare svarar via en specialframtagen quizlösning på sin smart phone. De bästa får sedan göra upp i en final på den specialbyggda scenen med klassiska tryckknappar i trä.

Man tävlar i par. Brothers Quiz Show består av elva deltävlingar där de slutgiltiga segrarna koras vid turnéns slut. Högst poäng vinner en resa för två till Tokyo med KLM.

– Efter succén med Suitcase Store var det naturligt för oss att följa upp med ytterligare en kampanj som står ut och skapar en större känsla och uppmärksamhet för Brothers som varumärke, säger Philip Arvidson, Art Director på Pool.

För de som inte har möjlighet att vara med i butik, eller vill öva upp sina kunskaper inför de lokala tävlingarna, finns quiz att göra online där även ett leaderboard presenteras.

Brothers Quiz Show besöker Uppsala, Västerås, Örebro, Stockholm, Karlstad, Göteborg, Helsingborg, Malmö, Linköping, Luleå och Umeå.

Arbetsgrupp Pool
Art Directors: Philip Arvidsson, PJ Lindqvist
Copy: Ulf Rönnbäck
Projektledare: Markus Wiklund Ferrer
Produktionsledning: Kristin Sköldebäck, Johanna Törnblom  

Arbetsgrupp Brothers
Brand Manager: Kristofer Eidelöf
Marknadschef: Sofia Björkman

Övriga
Programledare: Kristoffer Triumf
PR: Marit Woody
Produktionsbolag webb: Yours
Eventproduktion: Daniel Odelstad
Scenproduktion: Joann Tan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.