Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Kritiken mot Caia efter utskällda julkalendern: ”Måste krishantera i stället för att låta Bianca Ingrosso löpa gatlopp”

Publicerad: 1 november 2021, 15:08

Walter Westerlund (Wikberg & Frisk), Jeanette Fors Andrée och Casper Törnblom (500) kommenterar kritiken mot Bianca Ingrosso och Caia.

Foto: Press / Caia Cosmetics / Anna-Lena Ahlström / Henrik Montgomery/TT

Caia Cosmetics blev 36 miljoner kronor rikare när sminkmärkets julkalender sålde slut på en timme. Men många besvikna kunder rasade mot innehållet och prislappen. Flera krisexperter som Resumé pratar med lyfter fram att fördelarna med ett persondrivet varumärke snabbt kan slå tillbaka: ”Det är helt avgörande framåt för Caia att hitta en hållbar strategi för vem som säger vad”, säger 500:s byråchef Casper Törnblom.


Ämnen i artikeln:

Bianca IngrossoCaia CosmeticsCasper TörnblomJeanette Fors-AndréeWikberg&Frisk

Under stor uppmärksamhet släppte sminkföretaget Caia Cosmetics i förra veckan en julkalender. För att lägga vantarna på 24 påsar fyllda med skönhetsprodukter fick kunderna betala 1795 kronor. Kalendern sålde slut

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.