Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Kultspelaren agerar livscoach när Kalmar FF ska sälja plåtar

Publicerad: 8 December 2015, 15:20

Brasilianaren Fabio Augusto kom till Kalmar FF 2004 och blev på kort tid en publikfavorit. Nu låter klubben legendaren pryda nästa års säsongskort och lanserar en kampanjsajt där kultspelaren guidar laget till framgång.


När Kalmar FF gick upp i Allsvenskan för elva år sedan pumpade Fabio Augusto spelarna och fansen med självförtroende och drömmar om guld. Spelaren fick ett rykte om sig som en viljestark hetsporre. En dag var han plötsligt försvunnen och hade återvänt hem till Brasilien. Men i Kalmar är Fabio Augusto alltjämt ett samtalsämne. Nu uppmärksammar klubben hans tid i laget genom kampanjsajten fabiolifehacks.se.

Förutom att säsongskorten pryds av brassen kan man ta del av tips och tricks för hur man blir en vinnare, både på och utanför planen. "Lär av dina misstag, men det är bättre att aldrig göra några misstag, som Fabio."

– Att låta Fabio pryda årets säsongskort känns helt rätt. 2015 var ett mindre bra år sett till resultat och vi tyckte det var en fin idé att hämta inspiration inför 2016 hos den största vinnarskallen som spelat i föreningen, säger Per Rosenqvist, marknadschef för Kalmar FF i ett utalande.

Kalmar FF har tidigare uppmärksammats för sin marknadsföring. Bland annat hemsidan KFFoutlet.se där man gav en välmenande pik till Hammarby IF genom att sälja ut allt från prima naturgräs till korvvagnar och spelare som Petter Wastå och Dede Anderson. Detta efter att Stockholmslaget flitigt värvar spelare och ledare från Kalmar.


Arbetsgrupp Wilson Creative
Projektledare/CD: Hasse Hofvergård
Grafisk form: Jonathan Bergcrantz
Webbdesign: Robin Kenell
Copy: Johan Hurtig

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.