Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Lacoste byter krokodilen mot utrotningshotade djurarter

Publicerad: 1 mars 2018, 08:53

Lacoste låter sin ikoniska logotyp ge vika för andra arter som behöver räddas från utrotning.


Den gröna krokodilen är ett av modevärldens starkaste varumärken. Nu får den tillfälligt ge plats för andra djur. Lacoste har ett samarbete med organisationen International Union for Conservation of Nature (IUCN) och hjälper nu till att uppmärksamma deras arbete. Partnerskapet löper under tre år och går under namnet "Save our species".

För att rikta strålkastarljuset mot tio utrotningshotade arter har Lacoste tryckt upp ett gäng specialdesignade pikétröjor med de olika djuren i grönt på bröstet. Tröjorna är strikt begränsade till antalet: 1775 stycken. Det är nämligen så många djur som sammanlagt finns kvar av de olika arterna.

Detta är första gången under Lacostes 85-åriga historia som de byter ut sin logotyp. Byrån som ligger bakom är BETC Paris.

Sugen på att lägga vantarna på ett exemplar? De säljs just nu på en specialsajt för 150 euro styck.

Se filmen till projektet här:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.