Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Läkemedelsjätten jublar över Alvedon-exponering

Publicerad: 13 September 2012, 12:31

Johan Persson och Martin Schibbye sa att stödet hade varit som Alvedon.

Foto: Scanpix.

Efter frigivandet tackade Johan Persson och Martin Schibbye för allt stöd som "varit som Alvedon". Det citatet fick läkemedelsbolaget GlaxoSmithKline att jubla över gratisreklamen. – Det roliga är naturligtvis att sammanhanget är något alldeles oerhört positivt, i väldigt många fall har dessutom just "Stödet har varit som Alvedon" nämnts i rubriken.


Ämnen i artikeln:

GlaxoSmithKlineJohan PerssonMartin Schibbye

Enligt GlaxoSmithKlines medieagent har "Alvedon" nämnts i samma artiklar som "Martin Schibbye" och "Johan Persson" över 100 gånger (110), plus radio och TV.

– Det är så klart jättekul. Vi ser det som frukten av ett gediget och långsiktigt varumärkesbyggande av en fantastisk produkt, säger Johanna Blom, produktchef för Alvedon.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.