PR
Läkemedelsjätten jublar över Alvedon-exponering
Publicerad: 13 september 2012, 12:31
Johan Persson och Martin Schibbye sa att stödet hade varit som Alvedon.
Foto: Scanpix.
Efter frigivandet tackade Johan Persson och Martin Schibbye för allt stöd som "varit som Alvedon". Det citatet fick läkemedelsbolaget GlaxoSmithKline att jubla över gratisreklamen. – Det roliga är naturligtvis att sammanhanget är något alldeles oerhört positivt, i väldigt många fall har dessutom just "Stödet har varit som Alvedon" nämnts i rubriken.
MH
Magnus Helander
Enligt GlaxoSmithKlines medieagent har "Alvedon" nämnts i samma artiklar som "Martin Schibbye" och "Johan Persson" över 100 gånger (110), plus radio och TV.
– Det är så klart jättekul. Vi ser det som frukten av ett gediget och långsiktigt varumärkesbyggande av en fantastisk produkt, säger Johanna Blom, produktchef för Alvedon.