Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lanserar "safe hotline" – en budlinje för alla som behöver kondom

Publicerad: 19 Mars 2019, 09:15

Könssjukdomarna ökade i Sverige 2018 och enligt statistik från Folkhälsomyndigheten är ökningen störst i Stockholm. I veckan öppnar sexleksaksföretaget LELO en kondomjour. Bakom konceptet står Redgert Comms.


LELO ser våren som ett bra tillfälle att lansera sin kampanj Safe Hotline, en budlinje för alla som har glömt att köpa kondomer. På kvällarna från klockan 20.00-02.00 mellan den 22:e och 23:e mars kan alla i Stockholmsområdet ringa in till företagets "safe hotline" och få bolagets HEX-kondomer levererade dit man befinner sig, gratis. Sexleksaksföretaget vill bidra till att minska könssjukdomarna 2019.

– Att använda kondom vid samlag är det säkraste sättet att skydda sig mot könssjukdomar och oönskade graviditeter. Vissa har kanske uppfattningen av att kondomer försämrar upplevelsen av samlaget, så behöver det inte vara, säger Luka Matutinovic, global marketing director på LELO i ett kommentar.

En enkätundersökning från Folkhälsomyndigheten 2017 visade förebyggande insatser så som exempelvis gratis kondomer efterfrågas av ungdomar.

– Vi tycker att alla ska kunna ha safe sex och få uppleva hur enkelt det faktiskt kan vara att använda kondom. Sex ska vara roligt, härligt och säkert utan krångel, avslutar Luka Matutinovic.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.