Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lät 15-åringen krishantera på Twitter – då vände allt

Publicerad: 14 Juli 2017, 11:55

Eddie svarar på frågor.

Sura miner och klagomål är vardagsmat för det brittiska järnvägsbolaget Southern Rail på Twitter. Men inte nu längre. 15-årige sociala mediegeniet Eddie har räddat kontot.


Ämnen i artikeln:

KrishanteringPR-ByråerStorbritannien

Eddie är vanligtvis en student, men sommarjobbar på Southern Railway. Efter att han i tisdags fick ta över spakarna för företagets Twitterkonto har attityden till Southern Railway ändrats kraftigt.

De senaste åren har klagomålen mot Southern Railway duggat tätt. De har fått svara på kritiska frågor om alltifrån sin indragna service till varför tågen är sena.

Men nu handlar frågorna om trevligare saker. Under hashtaggen #askeddie uppmanar Eddie allmänheten att ställa frågor till honom. Och det gör folk. Någon undrar om han föredrar att bråka med en anka i häststorlek eller 100 hästar i ankstorlek, till exempel.

Redan efter sina fyra dagar på Twitterkontot har Eddie blivit utsatt för en mängd rekryteringsförsök.

– Jag har till och med blivit erbjuden ett jobb som statsminister, men jag vet inte hur bra det skulle gå hem hos det konservativa partiet, säger han till Sky News.

Vem vet? Kanske hamnar Eddie hos SJ framöver.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.