Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lekfullt uppdrag för MNML

Publicerad: 6 December 2013, 08:56

Andy´s Lekland.

Foto: Pressbild.

Entreprenören Torsten Jansson har nyligen sålt Andy´s Lekland till tre entreprenörer. Lekbolaget väljer nu hälsokommunikationsbyrån MNML Agency.


Ämnen i artikeln:

Roland-Philippe KretzschmarNarrowNew Wave Group

New Wave Groups grundare och huvudägare, Torsten Jansson, har precis  sålt Andy´s Lekland i Sickla.

Bolaget har nu köpts av tre  entreprenörer.

Det första målet är att bli störst i Stockholm. Entreprenörerna räknar med att öppna flera nya lekland lagom till sportlovet. Flera  delprojekt har redan skett ihop med relationsmarknadföringsexperten  Narrow, men nu

Andy´s Lekland kopplar nu in även MNML Agency.
–  Det känns ärofyllt att få jobba med ett uppdrag som syftar till att ge  barn en möjlighet till en aktiv fritid med mycket lek, skratt och  lärande, säger Roland-Philippe Kretzschmar, vd på MNML Agency i en  kommentar.

Andy´s Lekland siktar även på  internationell expansion framöver.

MNML  Agency har som vision att göra människor, företaget, samhället och  naturen mer hälsomsam.  

Byrån har kunder som alltifrån  Friluftsfrämjandet, Skolidrottsförbundet och Net 1 till just Andy´s  Lekland.

MNML Agency är också medlemmar i 1% For The Planet, som  donerar en procent av den årliga försäljningen till ett nätverk av  miljöorganisationer.

Huvudarbetsgrupp:
Roland-Philippe Kretzschmar, Kundansvarig och Creative Director
Anders Larsson, Varumärkesexpert
Dennis Svärd, PR-expert
Lotta Karis, Art Director
Peter Axelsson, Copywriter

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.