Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Leksands tre kantiga kullor

Publicerad: 18 April 2013, 11:35

Foto: Pressbild LeksandsBröd

Tre Kullor är Leksand Knäckebröds nytillskott, en förening av historia och nytänk.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksLeksandsbröd

Dalabagaren har blivit känd för sina runda bröd, men utökar nu sortimentet med en kantigare variant.
– Vi har bakat något som är helt nytt för oss. Tre Kullor är väldigt annorlunda och modernt för Leksands Knäckebröd, en nyhet där vi förenar vår historia och våra bageritraditioner med det absolut senaste, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Det är varumärkes- och designbyrån Identity Works som ligger bakom det strategiska konceptetet och förpackningslösningarna.
– Tillsammans med vår fina kund har vi skapat en produkt som är svår att sluta äta och en förpackning som jag själv vill ha framme hemma i köket, säger Helena Stendahl-Hägg, design director på Identity Works.

Arbetsgrupp på Identity Works:
Design director: Helena Stendahl-Hägg
Varumärkesstrateg: Ida-Karin Larsson
Analys: Jeanette Finder
Designer: Daniel Wallin
Industridesigner: Lisa Minogue
Produktionsledare: Marlis Nylén
Projektledare: Jakob Lindberg
Produktionsdesign: Lowd

Leksands Knäckebröd har funnits sedan år 1929.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Identity WorksLeksandsbröd

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.