Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 juli 2010, 09:10
Hollywodd-producenten Ridley Scott och regissören Kevin MacDonald ska klippa ihop Youtube-användarnas egna filmer till en långfilm. LG är med som huvudsponsor.
Ridley Scott är producenten bakom projektet. Foto: Pressbild.
Den 24 juli uppmanas alla att filma händelser från sin dag. Det kan vara alltifrån vardagliga saker som tandborstning och bilkörning till stora händelser som bröllop och begravningar. Sedan ska filmerna läggas upp på Youtube.com/lifeinaday och Hollywood-regissören Kevin Macdonald väljer ut bidrag som han tycker om. Slutresultatet kommer att klippas ihop till en långfilm som har premiär på Sundancefestivalen.
LG-electronics är med och sponsrar det unika projektet. Företaget ser det som en möjlighet att nå ut i de sociala medierna och skapa ett engagemang hos potentiella kunder.
– För LG är projektet en fantastisk möjlighet att samarbeta med Youtube-användare på en personlig och känslomässig nivå, som är både givande och rolig. Detta initiativ är helt förenligt med vårt varumärkes löfte, säger Dermot J. M. Boden, LG:s internationella marknadschef i ett pressmeddelande.
Fredrik Thambert