Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Life science-boom driver tillväxt för pr-byråerna – så ser deras affärsstrategier ut

Publicerad: 31 januari 2022, 12:44

Therése Lange (Narva) Ulf Dahlqvist (Gullers Grupp) Rita Nimborn (Hallvarsson & Halvarsson) samt Malin Appelgren och Carolin Wiken (Paues Åberg)

Efter noteringsrekord på börsen väntar ett valår där extern kommunikation också blir en del av life science-bolagens påverkansarbete. Området växer kraftigt bland Sveriges pr-byråer. För Resumé utvecklar de hur de jobbar med de nya affärerna.


Ämnen i artikeln:

Paues ÅbergGullers GruppNarvaHallvarsson & Halvarsson

Paues Åberg utvecklade för fyra år sedan ett riktat erbjudande inom life science. I dag står affärsområdet för mer än en fjärdedel av omsättningen. Börsens utveckling under de senaste åren, med stigande aktiekurser och rekord i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.