Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Litet pr-maskineri bakom Abbas comeback – hyllas av experterna

Publicerad: 3 september 2021, 14:18

Abba släpper nytt album efter 39 år och dominerar medievärlden. För Resumé berättar gruppens manager Görel Hanser att medlemmarna själva skrev pressreleasen. Strategerna hyllar lanseringen medan designcheferna har delade meningar om den visuella paketeringen. ”Abba är ingen popgrup, utan ett varumärke”, säger varumärkesstrategen Håkan Olofsson.


Ämnen i artikeln:

VarumärkePR-strategi

Det har gått nästan 40 år sedan senaste gången den ikoniska svenska musikgruppen Abba sist gjorde ett albumsläpp, 1982. I går tog Abba över det globala medieutrymmet igen. Nyheten om

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

VarumärkePR-strategi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.