Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 7 januari 2009, 08:41
Pepsi bröt med David Beckham. Men den krisdrabbade läskjätten fortsätter samarbetet med Fredrik Ljungberg. – Vi ska ha nya inspelningar i dagarna som kommer, säger Ljungbergs agent, Claes Elefalk, till Resume.se.
Fredrik Ljungberg som Indiana Jones i en tidigare Pepsi-kampanj. Foto: Pepsi.
Krisdrabbade Pepsi, som befinner sig i ett omfattande ompositioneringsarbete, avslutade nyligen sitt mångåriga samarbete med David Beckham.
Men läsktillverkarens sponsring av Fredrik Ljungberg fortsätter. Två år återstår av avtalet och nya reklaminspelningar är på gång.
Enligt Claes Elefalk gläds Pepsi över Ljungbergs flytt till USA och Seattle Sounders.
– Vi ska ha nya inspelningar för sommarens kampanjer i dagarna som kommer. Pepsi är glada over möjligheterna till olika promotions som öppnas kring Fredriks nya hemland USA och Seattle, säger Claes Elefalk.
Strax före jul opererade Ljungberg höften i Vail, Colorado. Där har han stannat för rehabilitering.
– Rehabiliteringen går bra. Han lämnar Vail i morgon och åker hem till London för fortsatt rehabilitering, säger Claes Elefalk.
Om några veckor inleder Ljungberg försäsongen i Seattle.
Enligt Claes Elefalk är det inget nytt i övrigt i Ljungbergs sponsorsituation.
Ljungbergs andra stora sponsor, Puma, har tidigare uttryckt förtjusning över ”Freddies” klubbval.
Enligt Puma är USA en spännande marknad för fotbollen och ”Freddie” ska hjälpa företaget att ta marknadsandelar.
– Det finns mycket potential för herr- och damfotbollen i USA och vi hoppas kunna dra nytta av Fredriks ansikte, sa Pumas nordiske marknadschef Rickard Kull till Resume.se i höstas.
Magnus Helander