Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

LO granskar Sverigedemokraterna i ny kampanj

Publicerad: 26 oktober 2015, 09:13

LO släpper första filmen i morgon.

I morgon släpper LO en kampanj som är direkt riktad mot Sverigedemokraternas politik.
– Vi tycker att de har kommit alldeles för billigt undan – deras politik har inte granskats och det behöver göras, säger Johan Ulvenlöv, digital strateg på LO.


Ämnen i artikeln:

Sverigedemokraterna

LO, som är centralorganisation för arbetarrörelsens fackförbund, ger sig in i den partipolitiska debatten. I ett antal filmer som släpps på LO:s Facebooksida med start i morgon kommer de att granska partiets politik.

– Den första filmen kommer att beröra välfärden – resten lämnar vi åt nyfikenheten, säger Johan Ulvenlöv.

Inför kampanjen har LO jobbat med research i några månader. Ett antal filmklipp finns klara, men Johan Ulvenlöv meddelar att LO kan spela in nya under kampanjens gång, beroende på åt vilket håll debatten drar.

Vad väntar ni er för respons?
– Det återstår att se men det vore trevligt om vi inte fick hatmejl. Sverigedemokraterna är inte ett parti som alla andra. När man tittar på de reaktioner som andra får när de har granskat dem, så är det inte de reaktioner som man får om man skulle ha granskat Moderaterna eller Kristdemokraterna. Då får man saklig kritik, säger Johan Ulvenlöv.

Kommer ni att avslöja något under den här kampanjen?
– Det kommer finnas innehåll som är helt nytt, ja.

Budgeten för kampanjen ligger på omkring 100 000 kronor och den riktar sig mot medlemmar i LO-förbunden.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med Greenhill Relations och Spets kommunikation.

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sverigedemokraterna

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.