Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

LO lyfter jobbfrågan lagom till första maj

Publicerad: 30 April 2015, 08:08

Inför första maj och med sikte på Almedalsveckan lanserar LO en uppföljning på förra årets valkampanj "Sverige kan bättre". Bakom kampanjen står LO:s byrå Great Beyond.


Ämnen i artikeln:

Great Beyond

"Dags att investera" är en påverkanskampanj som riktar sig till samhällsintresserade och opinionsbildare. Filmen sätter fokus på arbetslösheten och att nya jobb, bostäder, förbättrad äldreomsorg och infrastruktur kräver investeringar.

Budskapet går igen i LO:s första maj-firande, en annonskampanj, en heldags konferens om full sysselsättning, den socialdemokratiska partikongressen i maj samt under LO:s satsning i Almedalen.  

– Helt avgörande för LOs och arbetarrörelsens långsiktiga trovärdighet är vår förmåga att kraftigt pressa tillbaka arbetslösheten. Vi ska göra allt vi kan för att jobbfrågan ska dominera samhällsdebatten, säger Tobias Lundin Gerdås opinionsbildningsansvarig på LO i ett pressmeddelande.  

Kampanjen lanseras i morgon fredag den 1 maj.

– Vi och gänget på Tiny Empire är superglada över att få jobba åt fackföreningsrörelsen. Särskilt häftigt för oss är möjligheten att få jobba med politisk kommunikation säger Joakim Johansson byråledare på Great Beyond i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Great Beyond

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.