Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 30 april 2015, 08:08
Inför första maj och med sikte på Almedalsveckan lanserar LO en uppföljning på förra årets valkampanj "Sverige kan bättre". Bakom kampanjen står LO:s byrå Great Beyond.
Ämnen i artikeln:
Great Beyond"Dags att investera" är en påverkanskampanj som riktar sig till samhällsintresserade och opinionsbildare. Filmen sätter fokus på arbetslösheten och att nya jobb, bostäder, förbättrad äldreomsorg och infrastruktur kräver investeringar.
Budskapet går igen i LO:s första maj-firande, en annonskampanj, en heldags konferens om full sysselsättning, den socialdemokratiska partikongressen i maj samt under LO:s satsning i Almedalen.
– Helt avgörande för LOs och arbetarrörelsens långsiktiga trovärdighet är vår förmåga att kraftigt pressa tillbaka arbetslösheten. Vi ska göra allt vi kan för att jobbfrågan ska dominera samhällsdebatten, säger Tobias Lundin Gerdås opinionsbildningsansvarig på LO i ett pressmeddelande.
Kampanjen lanseras i morgon fredag den 1 maj.
– Vi och gänget på Tiny Empire är superglada över att få jobba åt fackföreningsrörelsen. Särskilt häftigt för oss är möjligheten att få jobba med politisk kommunikation säger Joakim Johansson byråledare på Great Beyond i en kommentar.
Ämnen i artikeln:
Great Beyond