Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 December 2013, 11:56
Det globala logistikbolaget UPS har valt JMW och dess nordiska partner finländska AC Sanafor som ny pr-byrå för Sverige och Finland.
UPS hanterar kunder i över 220 länder och levererade över 4 miljarder paket och dokument.
JMW får nu i uppdrag att stärka varumärket i Sverige och Finland dels vad gäller medierelationer, dels pr-kampanjer.
– Deras förståelse för globala varumärkens utmaningar och kunskap om det svenska och finska medielandskapet ledde till att valet föll på dem, säger Sanja Lemez, nordisk kommunikationschef på UPS i en kommentar.
JMW startade 2003 och har cirka 30 medarbetare. Företaget har kunder som Microsoft, Coca-Cola, Hemnet, OLW, Valio och nu även UPS.
– UPS är verksamma på en marknad som framöver kommer att få en allt större betydelse i takt med globaliseringen och våra nya konsumtionsmönster. När fler väljer att handla på nätet behövs starka logistikföretag som UPS. Därför känns det extra kul att få bidra med vår kompetens under UPS resa i Sverige och Finland, säger Björn Mellstrand, vd och grundare av JMW i en kommentar.
Byrån grundades av Björn Mellstrand år 2003 och ägs förutom av honom även av Joakim Karlsson och Brit Stakston.
JMW grundade det nordiska nätverket, Nordic PR-partners, år 2003.
Karl-Johan Byttner