Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Love Stockholm floppar

Publicerad: 16 juni 2010, 14:13

Love Stockholm 2010 är en flopp. – Man har missbedömt intresset. Folk har inte tyckt att det har varit så intressant, säger Eva Fernvall, marknadsdirektör på Apoteket som sponsrar festivalen.


Ämnen i artikeln:

ApoteketEva FernvallLove Stockholm 2010

Love Stockholm 2010 floppar. Foto: Christer Lundin.

Företagssponsorer har gått in med 20 miljoner till Stockholms stads och TV4:s bröllopsfestival Love Stockholm 2010. Prime PR hjälpte till med festivallanseringen – men än så länge har festivalen varit en missräkning.

I går uppgav SVT:s ABC att försäljare på området fick in för dåligt med pengar och funderade på att slå igen sina stånd.

Även festivalens sponsor Apoteket menar att det gått mindre bra.

– Det har inte varit någon succé. Det finns flera orsaker till det – vädret har varit dåligt och man har missbedömt intresset.

Apoteket har enligt Eva Fernvall gått in med ”några hundra tusen kronor” – man har tre paviljonger på området.

– Det har varit rätt så lite folk, säger hon.

Apoteket ska utvärdera insatsen i ett senare skede.

– I return of investment är det inte jättemycket, men med den nya apoteksmarkanden är det viktigt för oss att synas.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.