Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Lufthansa öppnar direktlinje till Silicon Valley – Nille af Ekenstam frontar kampanjen

Publicerad: 31 Augusti 2016, 09:08

Foto: Wikimedia Commons och Lufthansa

Twitterstjärnan Nille af Ekenstam ska blogga från Silicon Valley när flygbolaget Lufthansa marknadsför sin nya direktlinje till den mytomspunna platsen.


Ämnen i artikeln:

Simon StrandSilicon ValleyLufthansaBurson-Marsteller

Flygbolaget uppmärksammar sin nya direktlinje mellan Frankfurt och Silicon Valley med Nille af Ekenstam i huvudrollen. Han ska "undersöka verklighetens Silicon Valley" och plita ner sina intryck i en blogg.

Temat är "samhällsturism", som Lufthansa menar handlar om att göra annat är traditionella turistaktiviteter. Det kan till exempel innebära  att gå på arbetsintervjuer, lägenhetsvisningar och hemmafester för att lära känna resmålet mer på djupet.
– Det är roligt att ha en undersökande metod när man är ute och reser. Man får mer utav resandet och gör fler roliga upptäckter än under en vanlig resa. Erfarenheterna blir annorlunda jämfört med om man hade åkt som vanligt. Ju mer man har rest desto mer sugen blir man på att försöka krypa in under skinnet på resmålet, kommenterar Nille af Ekenstam.

Konceptet med samhällsturism kommer efterhand vävas in i en tjänst kopplad till Lufthansas produkt.
– Det finns i dag en livligare diskussion om kulturella skillnader och likheter än på länge. Och i en globaliserad värld spelar flygbolagen rollen som brygga mellan dessa olika platser och kulturer. Därför har vi tagit fram det här inspirerande formatet för att göra det enklare för resenärer att på djupet förstå nya platser. Nu testar vi intresset för samhällsturism och sedan får vi se hur vi kan utveckla det vidare, kommenterar Gabriel Leupold, Nordenchef för Lufthansa.

Kampanjen har tagits fram av Lufthansas Magnus Engvall, senior marknadsspecialist och Kristina Öström, marknadschef. I arbetsteamet finns även Simon Strand som är creative director, Alexander Norrthon Westerlund, design director och Sebastian Graus, digital director samt pr-konsulterna Marielle Poveda och Andrea Romander från Burson-Marsteller.

Mårten Färlin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.