Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 25 mars 2013, 12:18
Nu står det klart att hudvårds- och kosmetikföretaget Lumene blir huvudsponsor för TV4:s "Letʼs dance". Företaget hoppas kunna dra vinning av kopplingen mellan dans och kosmetik.
Ämnen i artikeln:
XTV4:s underhållningsprogram Let´s dance drar igång sin åttonde säsong på fredag. Sponsorskapet innebär att Lumene, förutom exponering i Letʼs dance direktsändningar under tio veckor, även kommer att synas i TV4s onlinekanaler. Dessutom kommer alla Letʼs dance-fans kunna ta del av många kringaktiviteter både i media, butik och på Lumenes Facebook-sida, som t.ex. professionella makeuptips, "behind the scenes", tävlingar etc.
– Sponsorskapet är en betydande investering för Lumene och vår målsättning är att fler ska lära känna oss och våra produkter, framförallt makeup-sortimentet. Genom att höja varumärkeskännedomen i den målgrupp som Lumene och Letʼs dance har gemensam, är vår målsättning att inspirera och engagera konsumenterna via våra online- och
butiksaktiviteter, säger Susanna Grönblom, Head of Scandinavian marketing, Lumene Oy i ett pressmeddelande.
Letʼs dance hade förra året i snitt 1,65 miljoner tittare per avsnitt. Finalen sågs av drygt 2 miljoner. För sponsorerna är en tydlig koppling till programmets innehåll a och o vilket också är målsättningen för TV4.
– Intresset har varit stort, precis som tidigare år, tack vare det starka sponsorformatet. Med Lumene har vi prickat helt rätt gällande målgrupp, då makeup och dans går hand i hand, säger Bjarne Ericsen på TV4 i pressmeddelandet.
Ämnen i artikeln:
X