Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Lumene blir Let's dance huvudsponsor

Publicerad: 25 Mars 2013, 12:18

Nu står det klart att hudvårds- och kosmetikföretaget Lumene blir huvudsponsor för TV4:s "Letʼs dance". Företaget hoppas kunna dra vinning av kopplingen mellan dans och kosmetik.


Ämnen i artikeln:

X

TV4:s underhållningsprogram Let´s dance drar igång sin åttonde säsong på fredag.  Sponsorskapet innebär att Lumene, förutom exponering i Letʼs dance direktsändningar under tio veckor, även kommer att synas i TV4s onlinekanaler. Dessutom kommer alla Letʼs dance-fans kunna ta del av många kringaktiviteter både i media, butik och på Lumenes Facebook-sida, som t.ex. professionella makeuptips, "behind the scenes", tävlingar etc.

– Sponsorskapet är en betydande investering för Lumene och vår målsättning är att fler ska lära känna oss och våra produkter, framförallt makeup-sortimentet. Genom att höja varumärkeskännedomen i den målgrupp som Lumene och Letʼs dance har gemensam, är vår målsättning att inspirera och engagera konsumenterna via våra online- och
butiksaktiviteter, säger Susanna Grönblom, Head of Scandinavian marketing, Lumene Oy i ett pressmeddelande.

Letʼs dance hade förra året i snitt 1,65 miljoner tittare per avsnitt. Finalen sågs av drygt 2 miljoner. För sponsorerna är en tydlig koppling till programmets innehåll a och o vilket också är målsättningen för TV4.

– Intresset har varit stort, precis som tidigare år, tack vare det starka sponsorformatet. Med Lumene har vi prickat helt rätt gällande målgrupp, då makeup och dans går hand i hand,  säger Bjarne Ericsen på TV4 i pressmeddelandet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

X

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.