Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Lyxmäklarens pr-offensiv i Sverige

Publicerad: 9 november 2009, 10:00

Succé i New York – nu är lyxmäklaren Fredrik Eklund igång med sin Sverige-satsning. Han tar hjälp av pr-konsulten Lili Assefa. Här är hans nya sajt som släpptes i morse.


Ämnen i artikeln:

Lili Assefa

Skärmdump av Eklund Stockholm New Yorks nya sajt.

Fredrik Eklund har som mål att Eklund Stockholm New York ska bli Sveriges främsta mäklarfirma.

Efter framgångarna i New York  där stjärnmäklaren Fredrik Eklund gjort storaffärer på Manhattan och blivit ett hett eftertraktat namn hos kändiseliten, satsar han nu hårt även på Stockholms-marknaden.

Efter en månads verksamhet i Sverige har hans firma Eklund Stockholm New York exklusiva objekt för 150 miljoner kronor, bland annat en villa på Lidingö för 37,5 miljoner kronor.

– Det går över förväntan hittills. Det rullar på nu i dagarna med en villa på Ekerö för 25 miljoner och i dag har vi en våning på Kungsholmen på 600 kvadratmeter, säger Fredrik Eklund till Resume.se.

Stora svenska tidningar, som Dagens Industri, Metro, Expressen och Aftonbladet har nappat och skrivit om hans verksamhet.

I morse släpptes den nya sajten för hans firma Eklund Stockholm New York. Webbsidan är programmerad av Nodeone och för designen står Fredrik Eklunds bror Sigge.  

Fredrik Eklund kommer att jobba både i Stockholm och New York och sajten ska innehålla såväl svenska som amerikanska objekt.

– Jag är väldigt nöjd med sajten, vi har satsat på en lyxig, tdlös och internationell känsla. Bilderna får stort utrymme – objekten är inte bara dyra utan även vackra och det ska kännas som att du är där på en visning med mäklaren, säger Fredrik Eklund till Resume.se.

I New York jobbar Fredrik Eklund mycket med pr för att marknadsföra sin verksamhet. För den svenska marknaden har han nu anlitat pr-konsulten Lili Assefa.

–  Hon var högt rekommenderad, hon har bland annat jobbat med min bror Sigge och jag litar på honom. Hon har varit i New York och träffat mig. Jag gillar att hon är independent och snabb och att jag kan jobba direkt med henne, säger Fredrik Eklund.

I Sverige kan det vara lite svårare att jobba med pr på samma sätt som i USA där tidningarna ofta kan skriva om köparna till de sålda objekten.

– I Sverige vill våra kunder vara mer privata men vi jobbar med att få ut objekten och affärerna i pressen och tala om trender. Pr ger mer än annonsering, säger Fredrik Eklund.

Är du nöjd med genomslaget så här långt?

– Det är en hel del som kommer, det är bara början än. Det viktiga är att budskapet blir rätt och att resultatet syns, att vi börjar sälja, säger Fredrik Eklund.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Lili Assefa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.