Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Malmö FF:s tecknar ny titelsponsor

Publicerad: 24 Mars 2013, 22:26

Det största skyltfönstret på Malmö FF:s matchtröja har varit tomt under flera säsonger. Nu väljer Rörläggaren AB att betala mellan 9-10 miljoner för en reklamplats under tre år. Klubbens skolprojekt och kamp mot rasism nämns som köpargument hos den nya titelsponsor.


Ämnen i artikeln:

Malmö FF

Det nya treåriga sponsoravtalet med Rörläggaren ger Malmö FF efterlängtade intäkter. Klubben gjorde ett underskott på 13,9 miljoner under 2012. Rörläggaren som har varit en del av Nätverket, en företagssammanlutning av klubbens sponsorer, väljer nu att ta partnerskapet ett steg längre. Det nya avtalet uppges ge Malmö FF mellan 9-10 miljoner kronor, enligt Skånska Dagbladet.

Under de senate åren har den främsta platsen på Malmö FF:s tröjor varit såld sedan klubben värderat platsen för högt för eventuella titelsponsorer. Nu har man justerat priset med konjunkturen. Det lokala företaget valde att gå in med investeringen på grund av klubbens samhällsengagemang.

– Det är MFF:s skolsatsningar och projekt som Fotboll mot rasism som varit avgörande för mig. När jag pratat med Staffan Tapper och Jan-Olov Kindvall, som driver de här frågorna, har jag blivit mycket imponerad. Sedan har jag diskuterat vidare med MFF:s vd Per Nilsson och fått bekräftat att hela föreningen numera jobbar hårt med de grundläggande principerna där allt till slut mynnar ut i något som kan sammanfattas i sunt förnuft, säger Rörläggarens vd Tommy Larsson till Skånska Dagbladet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Malmö FF

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.