Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

"Mångkulturellt och framgångsrikt lag"

Publicerad: 8 November 2010, 14:56

Igår tog Malmö FF SM-guld i fotboll. Nu hyllar storsponsorn Peab laget som de har byggt arenan åt. – Det är viktigt för oss att vår sponsring förknippas med laganda och framgång, säger Gösta Sjöström, informationschef på Peab.


Ämnen i artikeln:

PeabMalmö

Malmös guldfirande igår. Foto: NILS PETTER NILSSON / EXPRESSEN / SCANPIX

Igår bar Malmöspelarna guldhjälmar efter vinsten mot Mjällby. På framsidan lös Peabs logotyp med all önskvärd tydlighet. Byggkoncernen är storsponsor till laget och har dessutom byggt Swedbank arena som stod klar till den här säsongen.

Idag är det glada miner som gäller på företaget.

– Det är viktigt för oss att vår sponsring förknippas med laganda och framgång. MMF:s SM-guld är dessutom en bekräftelse på att vi valde rätt när vi satsade på MFF. Laget har släppt fram många egna talanger från de egna ungdomslagen och den är föredömligt. Malmö är en mångkulturell stad och Malmö FF är ett strålande exempel på ett mångkulturellt och framgångsrikt lag, säger Gösta Sjöström.

Enligt honom har den nya arenan betytt mycket för laget, och att den nu har fått en guld- och vinnarstämpel. Men några guldbonusar till laget, som nu kan titulera sig svenska mästare, är det inte tal om.

Ni sponsrar även AIK som räddade sitt allsvenska kontrakt. Hur viktigt är det för er del?

– AIK ska givetvis spela i allsvenskan och vi vill också att AIK ska ha den nya nationalarenan som sin hemmaplan, när den är färdigbyggd, säger Gösta Sjöström.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PeabMalmö

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.