Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 27 juni 2012, 08:00
Måns Ericson.
Foto: Pressbild/Adidas.
Han hade ingen gymnasiekompetens och började på lagret i en av Adidas butiker i Stockholm. Efter år av hårt slit har Måns Ericson jobbat sig uppåt. Via tjänsten som nordisk varumärkesansvarig för divisionen Originals har han nu fått topjobbet som pr-chef för Adidas Originals i USA.
Måns Ericson, som extraknäcker som DJ, har en karriär som är en riktig success-story.
De senaste åren har han varit varumärkesansvarig för streetwear-divisionen Adidas Originals i Norden – men karriären började på lagret i en Adidas-butik. Han hade ingen utbildning, inte ens gymnasiekompetens, men jobbade sig stadigt uppåt i hierarkin.
För ett halvår sedan blev han rekommenderad av några kolleger att söka tjänsten som pr-chef för Adidas Originals i USA. Han övertygade på intervjuerna och jobbet blev hans, och för några veckor sedan skrev han på det lukrativa kontraktet.
Han kommer att vara stationerad på pr-kontoret för Sport Style i New York och tillträder i september.
Måns Ericson, som inte ser ut som urtypen för en pr-chef, är ödmjuk i framgångens stund.
Han tar inte till några överord när han kommenterar sin nya tjänst, utan säger:
– Det är skoj.
Magnus Helander