Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Marriott sponsrar Pokémonmästaren – så att han kan fånga alla

Publicerad: 4 Augusti 2016, 11:55

Nick Johnson på jakt efter Pokémon.

Foto: Twitter

Marriott sponsrar killen som är i full färd med att fånga samtliga Pokémon. Gratis hotellnätter ska hjälpa honom att hitta den sista – Kangashkan.


Ämnen i artikeln:

PR-aktiviteterPokémonPR-strategi

Nick Johnson är den första att samla alla 142 Pokémons tillgängliga i USA. För att ”catch em’ all” har han gjort en Pokémon-resa utomlands för att hitta de sista tre, Mr. Mime, Farfetch'd och Kangaskhan, som är exklusivt förekommande i storstäder som Paris, Hong Kong och Sydney.

För att lyckas fånga dessa har hotellkedjan Marriott hjälpt en del på traven – nämligen med gratis hotellnätter i dessa städer. Intresserade har fått hänga med både Nick Johnson och Marriott när de publicerar uppdateringar på Twitter, Instagram och Snapchat.

Det var Marriott som kontaktade Johnson via Reddit om sponsring av hans resa, skriver Adweek.

– Att sponsra Nick passade Marriott väldigt naturligt då allt handlar om att ge medlemmar chansen att utföra något de älskar på sin resa, säger Karin Timpone, global marknadschef på Marriott.

I veckan har han fångat både Mr.Mime och Farfetch'd. Kvar i Sydney finns Kangashkan. Han anlände under tisdagen.

— Nick Johnson (@NLJ_1) 2 augusti 2016Got him. 😜 #PokemonGO #NickKetchum #gottacatchemall #HongKong @MarriottRewards pic.twitter.com/iqBnllkTze
— Ren Arc de Triomphe (@RenArcTriomphe) 1 augusti 2016The famous worlwide Pokemon Go master, Nick Johnson, stayed with us, check-in by Pikachu @RenHotels @MarriottRewards pic.twitter.com/88rXbcECvb

Enligt Nick Johnson är hans mål, efter att ha fångat den sista Pokémon, att spela Pokémon Go med Justin Bieber.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.