Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Marta-effekten lyfter Cohn & Wolfe

Publicerad: 27 Mars 2012, 20:55

Marta Karlqvist, vd för Cohn & Wolfe.

Efter två förlusttyngda år går det uppåt för Cohn & Wolfe i Stockholm. Omsättningen ökade under 2011 med åtta procent och förlusten har vänts till en vinst på 1,5 miljoner.


Ämnen i artikeln:

Marta KarlqvistCohn & Wolfe

Cohn & Wolfe har haft ett par tuffa år med negativa resultat, vd-skifte och kundtapp. Under 2010 blev förlusten nära sex miljoner kronor.

– Men det vände tidigt under 2011, säger vd Marta Karlqvist, som tog över som vd under 2010. Vinstmarginalen för 2011 är sex procent och vi tror på fortsatt tillväxt under 2012.

Nu breddas också byrån främst mot konsumentområdet. Sedan tidigare har hälsa och corporate relations varit de två starka benen.

– Vi jobbade hårt med konsumentsidan under förra året, och det har lett till att vi fått nya kunder som Peak Performance, Stadium, Carlsberg och Renault.

Kundlistan har även utökats den senaste tiden med Pepsi och Viasat Sport. Men också med Kalle Anka som behöver nylansera sig inför dagens unga tidningsläsare.

De kommer också att rekrytera på konsumentsidan, 3-4 personer ska anställas.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Marta KarlqvistCohn & Wolfe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.