Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Mästarnas nya kläder

Publicerad: 29 februari 2008, 12:16

Här är IFK Göteborgs nya slimmade matchtröja. – Vi har kombinerat våra senaste teknologier med en klassisk och tidlös design, säger Jonas Carlström, sponsringschef på Adidas i Sverige.


Tobias Hysén poserar i Blåvitts nya matchtröja.

De regerande mästarnas nya tröja har ett mer klassiskt snitt än på länge och är även mer figurnära än tidigare.

– Vi är stolta över att kunna presentera den nya matchtröjan för de svenska mästarna. Vi har helt enkelt kombinerat våra senaste teknologier med en klassisk och tidlös design. Utgångspunkten för oss har varit en skapa en tröja som spelarna kan trivas i och supportrarna kan känna sig stolta över att bära på läktaren, säger Jonas Carlström på Adidas.

På tröjans framsida ståtar klubbens största sponsor Ica som vanligt. Nytt för i år är nya huvudsponsorn Team Sportias logga som syns diskret på axlarna.

I början av december berättade Resume.se att Volvo gjort sitt som huvudsponsor hos Blåvitt. Klubben kom inte överens om en fortsättning med biljätten, som i stället väljer att satsa på sponsring av golf, segling och musik.

I stället slöt IFK Göteborg avtal med en annan biltillverkare som huvudsponsor – Kia Motors. Det koreanska företagets logga har nu placerats på tröjryggarna.

Enligt ett pressmeddelande från Blåvitt är stjärnforwarden Pontus Wernbloom nöjd med den nya designen.

–  Läcker. Lite basicstuk över den som jag verkligen gillar, säger Wernbloom.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.