Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Mastercard väljer Deportivo som tackar med sorgekrans

Publicerad: 15 maj 2013, 12:47

Efter en pitch har betalkortföretaget Mastercard nu valt Deportivo som sin pr-byrå i Sverige, och de tackade för förtroendet genom att skicka över en sorgekrans till sin nyvunna kund.


Ämnen i artikeln:

DeportivoMastercard

- När jag meddelade dem att de fått uppdraget skickade de en sorgekrans till mig med texten "Cash is dead". Då kände jag verkligen att jag valt rätt byrå, de är proffsiga och har dessutom glimten i ögat! berättar Frida Almgren, kommunikationschef på MasterCard i Norden och Baltikum.

Mastercard är en stor och viktig kund för byrån med flera kompetensområden.

- Vi har blivit kända för digitala, kreativa kampanjer, men är en fullservicebyrå inom marknads-pr. Det är en strategiskt viktig kund för oss som visar att vi kan ta ett helhetsansvar för ett stort företag i Sverige, säger Mattias Ronge, vd på Deportivo, till Resumé.

MasterCard är ett teknikföretag som arbetar med smarta betalningslösningar med ett stort fokus på innovation inom sitt område. Därför är Deportivo en mycket bra match för dem.

- Det är en kreativ byrå som vågar tänka utanför ramarna kombinerat med erfarenhet och kunskap kring hur man skapar uppmärksamhet och engagemang både i sociala kanaler och i "gammelmedia", säger Frida Almgren. Deportivo visade dessutom ett stort engagemang för MasterCard och en behaglig ödmjukhet, vilket är något jag uppskattar i ett samarbete.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

DeportivoMastercard

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.