Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Max bryter med Mindmakers

Publicerad: 19 December 2013, 08:55

Krocken blev för mycket – nu bryter Max med pr-byrån Mindmakers sedan Berntzon & Bylund, som ingår i samma koncern, har ingått sammarbete med konkurrerande Burger King. – Väldigt tråkigt, säger Christina Saliba, kreativ chef och delägare av Mindmakers, i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundBurger KingMaxMindmakers

För Några veckor sedan skrev Resumé om problemet att Berntzon & Bylund fått in Burger King, samtidigt som systerbyrån Mindmakers har den konkurrerande hamburgerkedjan Max.

Då sa parterna att det skulle fungera ändå. Men nu har de ändrat sig – Max bryter med Mindmakers.

– Vi har haft ett mycket bra samarbete med Mindmakers och varit mycket nöjda med deras arbete, men eftersom Berntzon Bylund har börjat jobba med en av våra konkurrenter har vi valt att säga upp samarbetet, säger Richard Bergfors, vd på Max, i en kommentar.

Max inledde samarbetet med Mindmakers efter en stor upphandling som genomfördes under hösten 2012.

– Jag har full respekt för Max beslut, personligen tycker jag det är väldigt tråkigt då jag har arbetat med Max under väldigt många år och haft förmånen att få vara med på en fantastisk resa. Vi har gjort mycket bra tillsammans genom åren. Mitt hjärta kommer alltid slå för Sveriges godaste hamburgare, säger Christina Saliba, kreativ chef och delägare av Mindmakers.

Berntzon Bylund och Mindmakers ingår i samma koncern.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.