Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Max i öppet brev till USA: Dra ner på köttkonsumtionen

Publicerad: 20 Maj 2016, 14:30

Foto: Max

Med ett öppet brev som presenteras på en stor livsmedelsmässa i Chicago vill bröderna Bergfors få snabbmatsbranschen att dra ner på köttet.


Ämnen i artikeln:

MaxMax Hamburgare

Brevet inleds med "Dear hamburger America!" och tackar därefter USA för allt de har lärt oss om snabbmatsbranschen. Men vidare i brevet skriver Richard och Christoffer Bergfors, president och vice president på Max, att nu är det USA:s tur att lära sig av Sverige.

Bröderna vill att USA ska ta exempel av Max och dra ner på köttet och våga servera vegetariska och veganska alternativ. I januari lanserade Max Hamburgare fem vegetariska/veganska alternativ till menyn, vilket resulterade i en pr-succé. Deras målsättning är att tredubbla de produkterna före år 2020. Nu uppmanar de amerikanerna att följa deras exempel och satsa på en hållbar framtid:

"Yes, we know what you in the industry are thinking. What about our regulars? Our guests who come to Max to enjoy our delicious hamburgers made out of local Swedish beef ? And would vegetarians and vegans even set foot in a hamburger place? Maybe we should have done a risk analysis, but we didn't. We trusted our gut. And our conscience."

Här kan du läsa Max öppna brev i sin helhet.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

MaxMax Hamburgare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.