Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Max lanserar tävling om Way Out West-biljetter: Mest vego musiksmak vinner

Publicerad: 13 Juli 2016, 07:17

Foto: Kampanjbild/Max

Max bygger på lanseringen av vegorestaurangen på Way Out West med en tävling i "Sveriges grönaste musiksmak". Festivalbiljetter i potten.


Ämnen i artikeln:

Max Hamburgare

Sedan tidigare står det klart att Max öppnar en helt vegetarisk fullskalig restaurang på Göteborgsfestivalen Way Out West. Tillsamman med Acne lanserar man nu en kampanj där användare får logga in med sitt Spotifybibliotek, varpå en analys görs av hur vegetarisk din musiksmak är. Det vill säga hur många av musikerna i ditt bibliotek som officiellt är vegetarianer.

Är man inte nöjd med sitt resultat så har man oändligt många chanser att kvotera in fler vegetarianer i musikbiblioteket och göra testet igen. De som är mest angelägna alternativt har "grönast" musiksmak har chans att vinna biljetter till Way Out West.
– Det pratas ofta om att göra klimatsmarta val när det kommer till matvanor, men hur ser våra musikvanor ut? Hur grön är egentligen vår musiksmak?­ Med testet vill vi på ett lättsamt och kreativt sätt hjälpa människor att upptäcka båda nya och bortglömda artister ur ett klimatsmart perspektiv, ­säger Kristoffer Stenqvist, digitalansvarig på Max i en kommentar.

Kraftwerk, Jay­Z och Emmylou Harris är några exempel på artister som är vego.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Max Hamburgare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.