Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Med teknisk support i skon

Publicerad: 1 mars 2012, 12:53

En högst teknisk match mellan två utvalda amatörlag. Adidas nya kampanj med den ”första intelligenta fotbollsskon” ger sig in i matchen.


Ämnen i artikeln:

AdidasSvenska Fans

Adidas lanserar ny kampanj och  pr-aktivitet:

– Detta är vår största kampanj för hela året, säger Ebba Kanekrans pr-specialist på Adidas Sverige.

Kampanjen går ut på att, tillsammans med Svenska Fans utse "Sveriges bästa sämsta lag". Kampanjen är en 360 graders satsning och kommer synas både analogt och digitalt.

Som dragplåster till kampanjen kommer AIK:s tränare Andreas Alm och IFK Göteborgs tränare Mikael Stahre att coacha de två utvalda lagen som kommer att kämpa om titeln "Sveriges bästa sämsta lag" under en match i maj. Adidas fotbollsko adizero f50 miCoach är kampanjens huvudprodukt, en närmast modern, teknologisk fotbollssko med en inbyggd enhet som noterar och spelar in spelarens rörelser som sedan kan spelas upp i dator eller smartphone. Skon blir alltså som ytterligare en hjälp för tränare och spelare.

De amatörlag som vill vara med och fightas får skicka in sina bidrag till Svenska Fans som sedan väljer lag. Laget kommer sedan dokumenteras av Adidas filmteam under våren 2012.

Svenska Fans kommer även dela material, bland annat filmer där lagens utveckling kan följas.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

AdidasSvenska Fans

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.