Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Metro satsar på pr

Publicerad: 17 april 2008, 14:23

Metro har inlett ett samarbete med pr-byrån Priest. Uppgiften är att främst skapa större genomslag för Metros evenemang.


Den typiska Metroläsaren Christian Quarles. Foto: Lotta Imberg/Metro

Det är första gången som Metro anlitar en pr-byrå på mer regelbunden basis.
– Tidigare har vi jobbat med pr-byråer för enstaka insatser, men nu har vi nästan ett evenemang varje månad och då valde vi Priest, för de var lyhörda, flexibla och snabba, säger Christian Quarles, marknadschef på Metro.

Och det är främst marknadsinriktad pr, riktad mot läsarna som Priest PR ska jobba med. Samarbetet inleddes den första april genom arbetet med My Way, ett nytt servicebutikskoncept. Sedan följer Metro Music Challange och Metro Photo Challange.
– Vi kommer att bli betydligt mer aktiva. Både i våra aktiviteter mot läsare, men även mot kunder och branschpress.

På Priest PR är det Mats Ryd som ansvarar för den nya kunden. Men han kommer inte att medieträna chefredaktören.
– Nej det tror jag inte behövs. Kanske kommer vi att hjälpa några på marknadsavdelningen.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.