Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Metros obegripliga globala kampanj

Publicerad: 2 september 2013, 13:02

I Scholz & friends kampanj för Metro Photo Challenge, "The Universal Language", är bilden det enda begripliga i tidningen.


Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsMetro

Idag rullar Metros globla kampanj för hösten 2013 ut, Metro Photo
Challenge. Det är en kampanj som Metro har gjort globalt sedan 2007 och har blivit världens största fototävling.

Då kampanjen går ut i många länder och desto fler städer världen över krävs en tanke som gör idén enkel att förstå men också lätt för respektive land att använda.

Scholz & friends har tagit fram kampanjen "The Universal Language" som bygger på tanken att bilden är det universiella språket. Ett språk vi alla förstår, vilket förstärks i denna kampanj då bilden är det enda man förstår i dagens metro. Tidningen i övrigt är skriven i ett språk de flesta av oss inte begriper. Madrid får en rysk version, i Moskva får de en kinesisk version och så vidare.

Kampanjen följs upp av budskap som säger "Metro believes in Universal
communication" och vikten av bra bild som det universiella språket.

Kampanjen fortsätter under hösten då Metro photo challenge pågår under större delen av hösten. Varje vecka följer man upp kampanjen med helsidor i världens alla metro, men framför är kampanjen digital och drivs i social medier bl.a. genom FB och Instagram och metros egna sidor.

Arbetsgrupp

Metro:
Vice President, Global Commercial,
Marketing & Logistics Director: Jeremy Bryant
Global Marketing Manager: Johanna Runebjörk

Scholz & friends:
CD: Arvid Svanvik
AD: Stefan Nuth
AD: Anders Hellström
Copy: Fabian af Ekenstam
Account Manager: Alexander Gauffin

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsMetro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.