Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Microsoft väljer JMW

Publicerad: 4 februari 2009, 15:02

JMW är Microsofts nya pr-byrå för Sverige.


Björn Mellstrand, vd JMW. Foto: Isabelle Ödesjö.

Pr-byrån JMW med 12 medarbetare vann Microsofts upphandling It-jätten bjöd in elva byråer och efter en tuff kamp gick JMW segrande ur striden.

– Det blir vårt största uppdrag, säger JMW:s vd Björn Mellstrand.

Uppdraget gäller den svenska marknadenm – B2B, företagsinformation och CSR. JMW ska hjälpa Microsoft att navigera i det nya medielandskapet och nå bland annat beslutsfattare och it-proffs.

– Vi ska lägga upp en digital pr-strategi där vi ska nå ut i de sociala medierna, pr-arbetet inkluderar bloggar och communities, säger Björn Mellstrand.

Andra stora kunder hos JMW är bland annat Absolut Vodka, 3M och Valio.

JMW planerar nyrekryteringar under våren.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.