Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Microsofts pr-miss på Instagram – hånas av fansen

Publicerad: 13 november 2014, 12:49

Foto: Skärmdump från Microsofts Instagramprofil.

Microsoft har nyligen startat ett konto på Instagram. Under hashtaggen #domore ville företaget visa hur produkterna används av inspirerande människor runt om i världen. Det låter knappast som något som skulle kunna uppröra fansen – men initiativet utvecklades till en pr-miss.


Ämnen i artikeln:

InstagramMicrosoft

Microsofts intåg på Instagram har fått fansen att håna företaget, skriver IDG. Som en del i Instagram-projektet har fotografen Justin Bastien hyrts in för att fotografera inspirerande människor runt om i världen som använder Microsofts produkter.

Bilderna publiceras på Microsofts Instagramkonto, och under hashtaggen #domore.    Men Microsoft hann inte mer än att publicerat sitt första inlägg innan fansen rasade mot företaget.

Det första inlägget var nämligen ett videoklipp som omöjligt kan ha laddats upp från en Windows-mobil eftersom de inte har stöd för uppladdning av filmer på Instagram.

Nu kommenteras inlägget av fansen som tycker Microsoft har skämt ut sig själva genom att publicera filmen:

"Instagram på Windows-mobiler har inte stöd för videouppladdning. Ni är en skam för er själva och för användarna." skriver en följare.

"Eftersom ni lyckats ladda upp en video, kan jag se att ni inte har använt er egen plattform för Instagram. Ni borde skämmas" skriver en annan.

Microsoft själva bemöter kritiken i en kommentar på inlägget och skriver att man använt den senaste versionen av Windows Movie Maker för att ladda upp klippet på Instagram.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

InstagramMicrosoft

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.