Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Mindmakers dubblar omsättningen

Publicerad: 5 mars 2014, 12:31

Mindmakers mer än fördubblade omsättningen under 2013. Ett fokus på marknads-pr som under året breddats med en satsning på både public affairs och kriskommunikation är en del av förklaringen


Ämnen i artikeln:

Mindmakers

– Vår kombination av hög kreativ höjd och stor genomförandekraft har tagits emot väl av våra kunder. Det kombinerat med att vi knutit till oss några av branschens smartaste medarbetare har bidragit till vår starka utveckling, säger Christina Saliba, Mindmakers, i ett pressmeddelande.

Mindmakers startade hösten 2011 och är främst inriktad på kreativ marknads-pr, krishantering, opinionsdriven public affairs, medierelationer och personligt varumärkesbyggande. Under 2013 har Mindmakers, tillsammans med reklambyrån Berntzon Bylund, som också ingår i BBS Group, fått flera helhetsuppdrag.

Sedan starten har byrån vuxit kraftigt. Mellan 2012 och 2013 mer än fördubblades omsättningen från 4,5 miljoner kronor till 11,8 miljoner kronor. För 2013 blev byråintäkten 8,8 miljoner med en vinst på 2 miljoner, vilket ger en vinstmarginal på 22 procent.

Under 2013 har Mindmakers knutit till sig Aftonbladets tidigare chefredaktör Anders Gerdin som rådgivare. Karolina Moberg från Zapp stärkte upp som ny projektledare och sedan årsskiftet är Henrik Sjöholm ansvarig för att utveckla byråns erbjudande inom public affairs. På Spinngalan i höstas utsågs Mindmakers projektledare Maria Fabricius till Årets Rookie. Mindmakers var också för första gången kvalificerade och nominerades i byrårankingen Årets Byrå.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Mindmakers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.