Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 18 juni 2014, 11:26
Kampanjbild
Efter förra årets stora kampanjsnackis kommer bilmärket Mini till politikerveckan i Almedalen med fler bilar och chaufförer. Bakom kampanjen står Progress PR.
Ämnen i artikeln:
Progress PRFörra året blev @minifixar hyllad av många Almedalsbesökare. I år kommer Mini återigen lösa olika problem som uppstår, dygnet runt.
– Under vissa perioder på dygnet var trycket på kampanjen så stort att vi tvingades fördubbla antalet operatörer bakom Twitter-kontot. Vi har därför valt att expandera @minifixar så att Mini i år kan vara en ännu bättre vän under Almedalsveckan än tidigare, säger Jens Reichert, marknadschef på Mini Sverige i ett pressmeddelande.
Under förra årets politikervecka inkom i genomsnitt en förfrågan var tredje minut. Totalt genomfördes drygt 400 uppdrag. Nytt för i år är även att bilterverkaren tar med den omtalade DJ-bilen med Stockholms-DJ:n Niklas Paus bakom ratten.
– Med DJ-bilen kan vi både ordna och rädda festerna under veckan. En tweet senare är vi på plats med Sveriges häftigaste DJ-anläggning, kommenterar Jens Reichert.
Ämnen i artikeln:
Progress PR