Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Miniversion av Audi A1 visar lekfullhet som aldrig tar slut

Publicerad: 8 Januari 2019, 14:53

För att marknadsföra nya Audi A1 skapa byrån TBWA Stockholm en miniversion av bilen med obegränsad räckvidd, uppsatt i köpcentrum.


Ämnen i artikeln:

AudiTBWA StockholmDiktator

Miniversionen av bilen är skapad i form av en kiddie ride - det som rids på i den typ av små karuseller som ibland kan finnas i köpcentrum.

– Metaforen med en "Never-Ending Kiddie Ride" är på många sätt mitt i prick för Audi
A1. Den är ett litet glädjepiller som tar dig längre än du tror och med körglädje hela
vägen, säger Carola Klingvall, brand marketing manager på Audi Sverige.

Audis kidde ride byggdes i samarbete med Draco Attribut och konceptet är utformat av TBWA Stockholm. Diktator har även medverkat som produktionsbolag.

Ämnen i artikeln:

AudiTBWA StockholmDiktator

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.