Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Minnesota köper sig loss från Stampen – blir helt partnerägt

Publicerad: 16 september 2016, 12:26

Andy Pimmeshofer, Jonas Cavallin och Christoffer Ramfors köper tillbaka Minnesota.

För fem år sedan blev Stampen Media Partner huvudägare i Minnesota. Nu köps aktierna tillbaka av byråns grundare.


Ämnen i artikeln:

MinnesotaMinnesota CommunicationStampen Media Partner

Det var 2011 som Stampen Media Partner köpte 51 procent av aktierna i Minnesota. Men nu är det alltså dags att gå vidare från de tidigare huvudägarna.

– Det känns riktigt spännande och ger oss alla på byrån en nytändning. Vi har en nybyggaranda och i Minnesotas DNA ligger att vara nyfiken, modig och handlingskraftig. Därför ser jag och alla andra verkligen fram emot den fortsatta resan, säger Andy Pimmeshofer, en av Minnesotas grundare och vd för byrån, i ett pressmeddelande.

Det är han som tillsammans med grundaren Jonas Cavallin och den strategiska chefen Christoffer Ramfors köper tillbaka Stampens aktier.

Andy Pimmeshofer tycker att åren inom Stampen-koncernen har varit lärorika.

– Vi har inspirerats av många andra duktiga människor i de övriga bolagen och fått möjlighet att göra många fina projekt tillsammans så som Idrottsgalan,Mammaboosten, Guldbaggen och varumärkeskampanjer åt GP samtidigt som vi har haft stor egen frihet att driva Minnesota på vårt eget sätt.

Han ser med tillförsikt på framtiden:

– Vi har ju nyligen definierat oss som en Brand Engagement byrå och intresset för att öka engagemanget bland kunder och medarbetare är stort. Verksamheten går väldigt bra vilket är jättekul. Vi önskar både oss själva och Stampen fortsatt lycka till framöver.

Enligt Stampen Medias vd Johanna Öberg säljer de byrån för att satsa mer på tidningstitlar och digitala plattformar.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.