Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Minskning för Spinn-bidrag

Publicerad: 6 oktober 2010, 13:27

Nu står det klart att Precis har fått in 106 bidrag till pr-branschens tävling Spinn. Att jämföra med 130 förra året. Enligt Precis generalsekreterare Kaj Flick finns det naturliga förklaringar till minskningen.


Ämnen i artikeln:

SpinnKaj Flick

Kaj Flick.

Efter att Spinn förlängt tiden för inlämning med fyra dagar står det nu klart att 38 byråer lämnat in bidrag till tävlingen.

Totalt har dessa lämnat in 106 bidrag. Upplägget går till så att man kan välja flera kategorier för ett och samma projekt:

– Vi ser en tydlig trend att pr-bolag som exempelvis Prime klickat i färre kategorier. Och det beror framförallt på att vi har lagt ner kategorierna Digitalt och Integrerat då i stort sett allt idag är digitalt. Så det har varit ett sätt att försöka renodla tävlingen, säger Kaj Flick.

Samtidigt har Spinn fått två nya kategorier. Samhällsinformation, som fick in 20 bidrag, samt Nordiska, där tio bidrag lämnades in:

– Vi har infört smalare kategorier än Digitalt och Integrerat så då är det naturligt att nettosumman blir att antalet bidrag faller. Men för oss är det är viktigare att utveckla tävlingen än att maximera antalet bidrag, säger Kaj Flick.

Den 26 november är listan med nominerade bidrag klar. Prisutdelning sker den 11 november i vinterträdgården vid Grand Hotel:
– Man får en snygg Spinn-snurra som man kan pryda receptionen med och ett fint diplom, säger Kaj Flick.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SpinnKaj Flick

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.